HIP HOP LIFESTYLE

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Part OF the D12 interview with XXl Magazine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Part OF the D12 interview with XXl Magazine

    The phone rings and the voicemail picks up:"Leave your name and
    number at the sound of the beep and we're gonna send you some candy
    and two books for Black History Month. Anybody that wants to write
    poems or send me any speeches, you can reach me at 17305 Rosa Parks
    Blvd."

    Welcome to Bizarre's answering machine message. Bizarre is in D12.
    And in that Detroit rap group's crazy, mixed-up world, anything can,
    and usually does, happen. Consider yourselves warned.

    It's gray and raining. It doesn't even feel like Friday as you steer
    a brand-new rental truck down the highway to a nondescript studio in
    a quiet suburb. Fittingly, the radio plays "Stan."

    Local news coverage today focuses heavily on the funeral of two
    young cops killed in the line of duty. The other big story is the
    debut, tonight at the Palace of Auburn Hills, of the newest Detroit
    Piston, Rasheed Wallace.

    Inside the well-secured work space, old-school arcade games are
    lined up against a wall. Across the room, an ill painting of a
    blond blow-up doll stares out with lifeless eyes. There's homemade
    art too, taped up randomly around the place. Crude Xerox pictures,
    office humor; people's heads pasted onto pictures of other people's
    bodies. Most of the heads belong to a very familiar blond-haired
    rapper.

    Three of the Dirty Dozen are already here. Swift, dressed in black
    like a ninja, brings to mind Method Man's memorable description of
    Inspectah Deck: He's "on some now-you-see-him, now-you-don't" shit,
    a quiet, kickbacked dude. Kuniva speaks with a distinguished
    Midwestern drawl, and you can imagine him being one smooth mofo with
    the ladies. Kon Artis is a sharp-witted dude with a knack for
    gadgets. He's usually at the boards, eyeing the security camera
    monitors or busy fidgeting with his two-way.

    Bizarre shows up next. The rotund rapper everybody calls Bizzy is
    unquestionably one of the sickest weirdos ever to put his genius on
    wax (or answering-machine tape). In person, though, he speaks
    quietly. It's a trip how the guy is so normal. Soon after, Slim
    Shady arrives decked out in a red Nike outfit, glasses and a let's-
    take-care-of-business attitude.

    Everyone's here but Proof. It probably shouldn't come as a surprise
    that he's running late. He just got out of jail, having served a
    month for a drunk-and-disorderly charge stemming from an incident
    outside a strip club in the Detroit suburb of Dearborn. (The charges
    were knocked down from the originals of assault and battery on a
    police officer and resisting arrest.) He still owes time on work
    force, AA sessions and probation. Maybe the interview should start
    without him.

    D12's new album, D12 World, is done. But the question remains: Is
    the world ready for D12's world? Despite selling two million copies
    of 2001's Devil's Night, the six MCs insist they still got something
    to prove—namely, that they deserve to be recognized as a legitimate
    crew, as opposed to one star and a well-paid collection of hype men.

    This is a weird time in America. A nation of sports nuts doesn't
    seem to mind looking at close-ups of the 72-year-old Aerosmith
    singer's turkey neck, but everybody chokes on their freedom fries
    when the randy Janet Jackson exposes one of her ta-tas at the climax
    of Super Bowl XXXVIII's halftime extravaganza. With the FCC
    launching a brand-new attack on "indecency" in entertainment, what
    will that mean for a group like D12?

    Hmmm. Let's take a closer look at Janet's planets, shall we?

    XXL: Janet Jackson showed a nipple on the Super Bowl and people were
    outraged. Does the current cultural climate help or hurt D12?

    SWIFT: Janet Jackson's titty does not hurt. [Laughter]

    SLIM: They didn't stay on it long enough.

    BIZARRE: Did you see the close-up? That shit was ashy, too.

    SLIM: I think that shit does hurt. It's gonna fuck with music for a
    minute, as far as music videos and what people can do.

    BIZARRE: But Lil' Kim went to the Grammys with her shit out, a
    little flower on the nipple.

    KUNIVA: I guess you gotta have your nipple covered.

    BIZARRE: I guess Janet Jackson is seen to be much more of a role
    model.

    SLIM: No, I think it was because more kids were tuned in to the
    Super Bowl. Which is why they probably got so uptight about it. It
    puts a damper on things for a minute, but we're still gonna be us.
    Luckily, our first single ["My Band"] ain't really got nothing to do
    with that.

    But politics have hit you before. Like when you had to
    change "Purple Pills" to "Purple Hills"—did that bother you?

    SLIM: That bothered the fuck out of us.

    BIZARRE: It bothered me. But then when I heard lil' kids rappin' it,
    I would rather them rap the clean version than the bad.

    So did you fight it until the end?

    BIZARRE: We lost.

    SLIM: I mean, we could stick to our guns and say, "Look, we're
    making it `Purple Pills.'" And then guess what? No radio play, no
    record sales. If you want to eat, this is what you gotta do. You
    change "pills" to "hills." It's the difference between "mills"
    and "bills."

    But controversy in music can hurt or help, right? A lot of times
    it's good for sales.

    KON ARTIS: That shit done turned into a fad. It's gay now. You got a
    lot of people doin' shit just to do it. It's a dude right now who's
    just like dissin' everybody. 50 already went that route with "How To
    Rob." Now it's cool for people to do it, because they feel like
    controversy sells. It's just bullshit now. It's not like it was
    before, when we first came out. The way we rapped, that was the way
    we always rapped. So we didn't look at it like, "Let's come out and
    say fucked-up shit."

    SLIM: When we used to rap in the Hip Hop Shop days... There's a
    difference between being in a spot where there's like 50 people, and
    you want to say to them punch lines that get the "oohs" and "aahs"
    from the crowd, and when you go before millions of people and you're
    saying your shit. Once you get a deal and you get in that spotlight,
    you gotta be a lil' more careful with what you say. So we had to go
    that route. We got thrust into this world of, "Holy shit! We can't
    say lines about other rappers that may be metaphors and we don't
    mean anything by them. This might offend this person and we're gonna
    start beef with this crew." We didn't want to come out and cause
    beef with nobody. There's a difference between controversy and
    fuckin' with people's minds a lil' bit, and startin' beef with
    certain crews for no reason and shit.

    Proof walks into the studio and makes a beeline for some pizza.

    SLIM [to Proof]: How long are you out of jail for this time?

    Proof is too busy chewing to answer.

    SLIM: Long enough to eat this pizza.

    Proof gets into trouble a lot, especially at strip clubs. Do you all
    ever tell him to stay the fuck away from strip clubs?

    KON ARTIS: Yeah, I'll say it, but then I go. Matter of fact, I wanna
    go to Hot Tamales tonight.

    SLIM: We tell Proof to stay out of them fucking scenes, period.
    Every day we wonder if we're gonna get that phone call.

    KUNIVA: Sometimes it's not even the strip clubs. I believe him.
    Sometimes he really just be chillin' and he gets into some shit.

    PROOF: Just yesterday, my landlord got beat up.

    KUNIVA: They blame it on you?

    SLIM: Uh, we're in an interview. [Laughter
    Bless it
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    Respect isnt something that is given, you have to earn it.

  • #2
    Everyone's here but Proof. It probably shouldn't come as a surprise
    that he's running late. He just got out of jail, having served a
    month for a drunk-and-disorderly charge stemming from an incident
    outside a strip club in the Detroit suburb of Dearborn. (The charges
    were knocked down from the originals of assault and battery on a
    police officer and resisting arrest.) He still owes time on work
    force, AA sessions and probation.
    i didnt have heard about that by now. i mean that he was in jail, now i know why he wasnt online for some time.
    Bless it
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    Respect isnt something that is given, you have to earn it.

    Comment


    • #3
      thanks 4 posting!
      Never take life seriously. Nobody gets out alive, anyway.

      Comment


      • #4
        true that's news for me too

        Comment


        • #5
          cool interview
          thanks

          hook us up with rest when ya got it
          Pz
          Jack Bauer =

          Comment


          • #6
            Originally posted by Whatsup
            cool interview
            thanks

            hook us up with rest when ya got it
            Pz
            you are welcome.

            i hook you up as soon as i got it.
            Bless it
            -----------------------------------------------------------------------------------------------
            Respect isnt something that is given, you have to earn it.

            Comment


            • #7
              some small pics
              Bless it
              -----------------------------------------------------------------------------------------------
              Respect isnt something that is given, you have to earn it.

              Comment


              • #8
                Cheers For Posting
                Wicked Forum

                Hey can any of ya tell me how to post a pic here?
                Much appreciated
                IM SOOOOOOOOOOOO BORED!!!!!!!!

                SAVE THE SEALS!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lost Angel
                  Three of the Dirty Dozen are already here. Swift, dressed in black
                  like a ninja, brings to mind Method Man's memorable description of
                  Inspectah Deck: He's "on some now-you-see-him, now-you-don't"
                  That's ghostface lol...

                  ...and thanks for the interview
                  Last edited by S.p.y.d.e.r; 03-31-2004, 01:01 AM.
                  Don't try to e-beef it's pointless.

                  Comment


                  • #10
                    Lost Angel
                    Cheers for the PM
                    Dunno how to reply - YET!!!
                    Im gonna try to get a pic now
                    TA!!!
                    IM SOOOOOOOOOOOO BORED!!!!!!!!

                    SAVE THE SEALS!!!

                    Comment


                    • #11
                      you are welcome
                      Bless it
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      Respect isnt something that is given, you have to earn it.

                      Comment


                      • #12
                        *SMILES*
                        Ya make me feel welcome lol
                        IM SOOOOOOOOOOOO BORED!!!!!!!!

                        SAVE THE SEALS!!!

                        Comment


                        • #13
                          good shit, thanx
                          I'm a white hetrosexual male; a member of the only group of people left in the world that you can say anything about and there wont be a protest the next day.


                          "Muthafuckas talk about all this black this and white this. Hip-hop started in the biggest melting pot of America which is New York. You had whites, blacks latinos, and all kinds of shit when hip-hop first started. For people to say that this is strictly for the blacks and shit, uh nobody said that when all the white kids started buying NWA albums when they had no radio play. But now it's a problem cause they are buying the Eminem records?" - Proof

                          Comment


                          • #14
                            Thanks for posting

                            Comment


                            • #15
                              funny thanx

                              Comment

                              Post ad widget 300x250

                              Collapse

                              LATEST POSTS

                              Collapse

                              Topics Statistics Last Post
                              Started by alisahendel, Today, 12:44 AM
                              0 responses
                              1 view
                              0 likes
                              Last Post alisahendel  
                              Started by Smilert, 01-30-2020, 08:51 AM
                              4 responses
                              10 views
                              0 likes
                              Last Post Torry
                              by Torry
                               
                              Started by Deborahlanker, Yesterday, 09:37 AM
                              0 responses
                              1 view
                              0 likes
                              Last Post Deborahlanker  
                              Started by jhdjdwdwc, Yesterday, 09:10 AM
                              0 responses
                              1 view
                              0 likes
                              Last Post jhdjdwdwc  
                              Started by basketballeven, Yesterday, 07:10 AM
                              0 responses
                              1 view
                              0 likes
                              Last Post basketballeven  
                              Started by maxgrowplusuk, 03-03-2021, 11:43 PM
                              7 responses
                              36 views
                              0 likes
                              Last Post rtonejuriya  
                              Started by robingtedwx, Yesterday, 01:10 AM
                              0 responses
                              1 view
                              0 likes
                              Last Post robingtedwx  
                              Started by HenriPaterson, 04-09-2021, 04:19 PM
                              1 response
                              4 views
                              0 likes
                              Last Post HenriPaterson  
                              Started by Nancystarkman, 04-09-2021, 03:53 PM
                              0 responses
                              4 views
                              0 likes
                              Last Post Nancystarkman  
                              Started by tkaxec, 10-23-2020, 01:04 PM
                              2 responses
                              9 views
                              0 likes
                              Last Post OlmanGrand  
                              Working...
                              X